Internet zdominował nasze codzienne funkcjonowanie, a prace związane z działalnością w cyfrowym środowisku nieustannie zyskują na popularności. Jedną z najważniejszych rzeczy, które pomagają w prowadzeniu biznesu w sieci, jest SEO PR. Na czym to polega? Wyjaśniamy w naszym artykule!
- Na czym polegają działania SEO?
- SEO PR – czym jest?
Jeśli zastanawiasz się, jak skutecznie rozwijać swoją działalność w sieci, odpowiedź brzmi: działania SEO!
Na czym polegają działania SEO?
W czasach dominacji Internetu praktycznie każdy zaczął korzystać z cyfrowej przestrzeni do promowania swoich usług i produktów. Konkurencja jest ogromna, dlatego warto podejmować działania, które mocno zwiększają nasze szanse na przyciągnięcie nowych klientów i tym samym odniesienie sukcesu. Jedną z kluczowych rzeczy są narzędzia SEO, które pomagają stronom internetowym osiągać wysokie wyniki w wyszukiwarce internetowej. Wspierają one realizację wyznaczonej strategii oraz zwiększają użyteczność i widoczność strony www.
Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na zwiększeniu popularności swoich usług i sprzedaży produktów, prędzej czy później korzysta z usług agencji zajmujących się działaniami SEO (skrót SEO pochodzi od słów Search Engine Optimalization, czyli optymalizacji strony www pod kątem wytycznych wyszukiwarki internetowej).
Do działań SEO zaliczamy także optymalizację treści, analizę znaczników HTML, adresu URL czy prędkości strony oraz link building (linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne). Dobre agencje zajmujące się działaniami SEO wiedzą też, w jaki sposób skutecznie wykorzystać marketing do kreowania pozytywnego wizerunku twojej marki.
SEO PR – czym jest?
Jeśli prowadzisz działalność internetową, zapewne wiesz, że im lepszy wizerunek firmy, tym większe zaufanie klientów. Public Relations pomagają kształtować wizerunek firmy w odniesieniu do ogółu odbiorców. Popularne działania PR obejmują m.in.:
- właściwy sposób komunikacji;
- używanie odpowiedniego języka i stylistyki;
- promowanie przyjętych przez markę wartości i celów oraz sposobów ich realizacji;
- podejmowanie dialogu z odbiorcami w mediach społecznościowych.
Większość osób przed dokonaniem zakupu, skorzystaniem z usługi lub nawiązaniem potencjalnej współpracy biznesowej szuka w wyszukiwarce internetowej informacji o produkcie lub firmie. Jeśli dotąd nie podejmowałeś działań SEO PR, może się okazać, że potencjalni klienci trafią na niewielką ilość informacji, a to z kolei może ich zniechęcić do wybrania twoich usług lub produktów. Taki klient może również napotkać negatywne, niesprawiedliwe i często nieuzasadnione komentarze na twój temat. To z kolei może przekonać go do skorzystania z konkurencyjnej oferty.
Na szczęście jest SEO PR przynoszące wiele korzyści, m.in. wzrost zaufania u potencjalnych klientów i lepszą rozpoznawalność oraz pozytywny wizerunek marki w sieci. Strategia PR z uwzględnieniem SEO to również content marketing (marketing treści) i zoptymalizowane linki do strony firmowej. Są to działania, które mają kluczowe znaczenie w prowadzeniu biznesu. Zdecydowanie warto z nich skorzystać!